Wednesday, March 23, 2011

Sketsa di bilik darjah..hehe..^^

Murid : Selamat pagi, cikgu. 

Cikgu : (Menengking) Mengapa selamat pagi sahaja? Petang dan malam awak doakan saya tak selamat? 

Murid : Selamat pagi, petang dan malam cikgu! 

Cikgu : Panjang sangat! Tak pernah dibuat oleh orang! Kata selamat sejahtera! Senang dan penuh bermakna. Lagipun ucapan ini meliputi semua masa dan keadaan. 

Murid : Selamat sejahtera cikgu! 

Cikgu : Sama-sama, duduk! Dengar sini baik-baik. Hari ini cikgu nak uji kamu semua tentang perkataan berlawan. Bila cikgu sebutkan perkataannya, kamu semua mesti menjawab dengan cepat, lawan bagi perkataan-perkataan itu, faham? 

Murid : Faham, cikgu! 

Cikgu : Saya tak mahu ada apa-apa gangguan. 

Murid : (senyap) 

Cikgu : Pandai! 

Murid : Bodoh! 

Cikgu : Tinggi! 

Murid : Rendah! 

Cikgu : Jauh! 

Nazmie Yusoff: Murid : Dekat! 

Cikgu : Keadilan! 

Murid : UMNO! 

Cikgu : Salah! 

Murid : Betul! 

Cikgu : Bodoh! 

Murid : Pandai! 

Cikgu : Bukan! 

Murid : Ya! 

Cikgu : Oh Tuhan! 

Murid : Oh Hamba! 

Cikgu : Dengar ini! 

Murid : Dengar itu! 

Cikgu : Diam! 

Murid : Bising! 

Cikgu : Itu bukan pertanyaan, bodoh! 

Murid : Ini ialah jawapan, pandai! 

Nazmie Yusoff: Cikgu : Mati aku! 

Murid : Hidup kami! 

Cikgu : Rotan baru tau! 

Murid : Akar lama tak tau! 

Cikgu : Malas aku ajar kamu! 

Murid : Rajin kami belajar cikgu! 

Cikgu : Kamu gila! 

Murid : Kami siuman! 

Cikgu : Cukup! Cukup! 

Murid : Kurang! Kurang! 

Cikgu : Sudah! Sudah! 

Murid : Belum! Belum! 

Cikgu : Mengapa kamu semua bodoh sangat? 

Murid : Sebab saya seorang pandai! 

Cikgu : Oh! Melawan! 

Murid : Oh! Mengalah! 

Cikgu : Kurang ajar! 

Nazmie Yusoff: Murid : Cukup ajar! 

Cikgu : Habis aku! 

Murid : Kekal kami! 

Cikgu : O.K. Pelajaran sudah habis! 

Murid : K.O. Pelajaran belum bermula! 

Cikgu : Sudah, bodoh! 

Murid : Belum, pandai! 

Cikgu : Berdiri! 

Murid : Duduk! 

Cikgu : Saya kata UMNO salah! 

Murid : Kami dengar KeADILan betul! 

Cikgu : Bangang kamu ni! 

Murid : Cerdik kami tu! 

Cikgu : Rosak! 

Murid : Baik! 

Cikgu : Kamu semua ditahan tengah hari ini! 

Murid : Dilepaskan tengah malam itu! 

Cikgu : (Senyap dan mengambil buku-bukunya keluar.)

No comments:

Post a Comment